FAQ = Ofte Stillede Spørgsmål

 

Hvem vi er, sådan geografisk:

Udgangspunktet for de mange delikate øl er vores fysiske butik på Vesterbro i København. I stueetagen har vi en hylde ved indgangen, samt en flok køleskabe så man kan få sig en kold øl - eller flere - med det samme. Men det helt store udvalg står opstillet i Kælderen, hvor alverdens godter står klar til at blive plukket. Det er fra denne funklende mængde, vi pakker de øl, du bestiller fra Webshoppen. Således overskrides de geografiske grænser, så du alligevel kan få noget fremragende øl, selvom du ikke har mulighed for at kigge ind i butikken.

 

Om destinationer og fragtpriser:

Som udgangspunkt sender vi til hele Skandinavien til en fast pris:

Danmark: 90 DKK
Sverige, Norge, Finland og Island: 170 DKK 

Men vi tilgodeser naturligvis behovet for meget øl, så når du bestiller for 750,- eller mere til Danmark, har vi mulighed for at betale for fragten, hvilket vi derfor naturligvis gør. For resten af Skandinavien giver vi fragten, når ordren kommer op på 900 DKK eller derover.

 

On destinations and shipping prices:

When you order for more 900 DKK or more on orders to Sweden, Norway, Finland and Iceland, we have the opportunity to pay for shipping, which we therefore do.

Furthermore, we can send beers to most destinations in the world. Due to varying shipping prices we cannot set a standard rate without making it too expensive for you. In order for you to get the best possible shipping price, we will set up a price tailored for you and the amount/weight of beers you order.

 

Du har bestilt, men hvornår sender vi dine øl:

Vi får afhentet pakker hver tirsdag og fredag omkring klokken 15:00. Det vil sige, at vi for det meste vil kunne nå at få pakket og bestilt afhentning, hvis bare din bestilling er blevet gjort inden klokken 14:00.

 

Nyheder og andet godt:

Der kommer rigtigt mange øl forbi Kihoskh, og ikke så sjældent sker det forunderlige, at lige netop den/de øl fra det/de bryggerier du har en forkærlighed for, finder vej til vores hylder. Derfor har vi en blog dedikeret specifikt til nyheder. Den hedder Kældernyt, og vi poster et indlæg mindst en gang om ugen. Vi sørger dog også for at skilte med godterne på FacebookInstagram og Twitter.

Vi har desuden endnu en blog, sådan en nørdet én, som vil være fyldt med forskellige oplevelser, som på en eller anden måde knytter sig til øllets mangfoldige og founderlige verden.

 

Øllet er et hav, Kihoskh er en ø:

Er der en øl fra et sted i urdybet, som du godt kunne tænke dig at få fat på, så skriv til os, om vi kan skaffe den hjem. Så kan vi i det mindste undersøge sagen, og skrive dig op til øllen, såfremt vi har mulighed for før eller siden at skaffe den hjem.

 

Virtuelle hylder vs. fysiske hylder:

Fordi Kihoskh holder sent åbent og vi plukker øl til forsendelse fra Kælderen, kan der være øl, som risikerer at blive udsolgt, før kældermenneskene kommer på arbejde næste dag og pakker aftenens/nattens bestillinger. Derfor vil der være øl, som selvom vi har den på hylderne i butikken, ikke kan have på Webshoppen.

Du skal dog være hjertens velkommen til at spørge os, om en given øl stadig skulle befinde sig på hylderne, selvom den er taget af Webshoppen. Hvis øllen så stadig er tilgængelig, finder vi naturligvis en løsning, så du stadig kan bestille den, uden risiko for at andre kommer dig i forkøbet. Skriv til os, så finder vi ud af det.

 

Er det virkelig sandt, at I godt kan lide kunder, som handler på Webshoppen mange gange?

Ja, det er sandt! Prøv engang at bestille fra os fem gange...

 

Ølsmagning:

Går du og pønser på at holde en ølsmagning, skal du være velkommen til at kontakte os. Du kan enten selv være hyrden, som fører flokken sikkert gennem de mangfoldige landskaber, eller du kan overlade hyrdestaven til os.

Holder vi smagningen i Kihoskh, bliver det i Kælderen, hvor vi har et godt bord til anledningen. Passer det jer bedre at holde smagningen et andet sted, prøver vi at få det til at lykkes.